Asertywność w biznesie
Subskrybuj, żeby czytać dalej
Dołącz do społeczności Dobrego Projektanta i uzyskaj dostęp do pełnej zawartości platformy. Wybierz plan dopasowany do twoich potrzeb.
Dołącz do nasBiznes projektowy
Istnieje zbiór pewnych kompetencji, które odgrywają kluczową rolę w prowadzeniu biznesu – jedną z nich jest asertywność, mająca duży wpływ na jakość naszej komunikacji z klientami i pracownikami. Nikt się z nią nie rodzi – to umiejętność nabyta, dlatego warto nad nią pracować i ją w sobie rozwijać.
Asertywność to zdolność wyrażania swoich opinii, odczuć i potrzeb otwarcie, ale z szacunkiem do innych osób, utrzymując równowagę między swoimi a ich potrzebami. To niezwykle istotny element skutecznej komunikacji interpersonalnej, który pomaga w budowaniu zdrowych relacji oraz unikaniu konfliktów. Obejmuje umiejętność wyrażania i przyjmowania opinii, odmawiania, wyrażania pochwał i krytyki w sposób konstruktywny.