Koło biznesu architekta wnętrz
Biznes projektowy
Prowadzenie swojego biznesu – bez względu na to, czy jest to duża firma, czy jednoosobowa działalność gospodarcza – wiąże się z ustaleniem celów, wyznaczeniem priorytetów i praktykami, pozwalającymi na zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym. Koło biznesu to proste narzędzie, które obrazuje nasz poziom zadowolenia na poszczególnych obszarach życia zawodowego i osobistego oraz wskazuje, na których z nich warto się bardziej skupić.
Popularnym narzędziem w coachingu jest koło życia, które umożliwia zobrazowanie satysfakcji z poszczególnych obszarów naszego życia. Koło biznesu to analogiczne narzędzie, które skupia się przede wszystkim na naszym życiu zawodowym.

Jak działa koło biznesu?
Koło biznesu bardzo łatwo stworzyć samodzielnie. Wystarczy narysować na kartce koło podzielone na osiem części, które odpowiadają różnym obszarom prowadzenia biznesu oraz wrysować w nie dziesięć okręgów na ocenę stopnia zadowolenia (gdzie 1 oznacza najmniejszą satysfakcję, a 10 – największą). Następnie należy ocenić każdą z kategorii (najlepiej w poszczególnych wycinkach koła zamalować odpowiadające punktom okręgi). Powstały kształt w wyraźny sposób obrazuje, z czego jesteśmy zadowoleni, a co wymaga jeszcze pracy.
Koło biznesu architekta wnętrz
Przygotowaliśmy dla ciebie koło biznesu architekta wnętrz, w którym umieściliśmy kategorie naszym zdaniem najważniejsze dla osób prowadzących własne studio projektowe:
– kreatywność i innowacyjne podejście
– jakość projektów
– opinie klientów
– satysfakcja finansowa
– marka osobista (rozpoznawalność na rynku)
– komunikacja (z inwestorami, pracownikami, wykonawcami)
– rozwój
– satysfakcja z życia osobistego
Wydrukuj koło biznesu architekta wnętrz lub narysuj swoje i szczerze odpowiedz sobie na pytanie, jak oceniasz swoją satysfakcję z poszczególnych obszarów. Prawdopodobnie twoje koło będzie nierówne – to normalne, że z niektórych aspektów jesteś bardziej zadowolony, a z innych mniej. Wypełnione koło architekta wnętrz pomoże ci określić, na czym musisz się skupić, co „podreperować”, czemu poświęcić więcej uwagi. Pokaże też, które obszary cię satysfakcjonują i nie wymagają zmian. Twoim dążeniem powinno być wyrównanie poziomu satysfakcji na wszystkich obszarach. Pamiętaj – biznes jest właśnie jak koło – musi się kręcić, a żeby ruch ten odbywał się płynnie i bez wybojów, koło musi być równe.







