Luksusowe wnętrza dla wymagających klientów

Subskrybuj, żeby czytać dalej

Dołącz do społeczności Dobrego Projektanta i uzyskaj dostęp do pełnej zawartości platformy. Wybierz plan dopasowany do twoich potrzeb.

Dołącz do nas

Biznes projektowy

Definicja luksusu w ciągu ostatnich kilku lat zmieniła się o 180 stopni. Rzucający się w oczy przepych ustąpił miejsca tzw. cichemu luksusowi – quiet luxury. Dzisiejsze pojęcie luksusu obejmuje nie tylko rzeczy materialne, ale też doznania i wartości, którymi się kierujemy w życiu. Jak to wszystko przekłada się na projektowanie wnętrz?

Obecnie luksus jest nakierowany na odczuwanie, świadomość, bycie blisko swoich pragnień, samookreślenie, ale także na odpowiedzialność za planetę i za to, co nas otacza. Luksus dziś jest bardziej uważny i selektywny, a nawet minimalistyczny – w porównaniu z poprzednimi latami używanie wyraźnych logotypów przez marki luksusowe spadło o ponad 50 procent. Nastąpiła również zmiana pokoleniowa – dzisiejsi młodzi konsumenci są nastawieni na rozwój, zainteresowani zmianami zachodzącymi na świecie, wybierają produkty i usługi przez pryzmat swoich wartości.

Zobacz również: