Asertywność w biznesie

Dostępne w Subskrybcji

Dołącz do społeczności Dobrego Projektanta. Korzystaj z darmowej Bazy Wiedzy na platformie oraz na koncie @dobry_projektant na Instagramie.

Strona główna

Biznes projektowy

Istnieje zbiór pewnych kompetencji, które odgrywają kluczową rolę w prowadzeniu biznesu – jedną z nich jest asertywność, mająca duży wpływ na jakość naszej komunikacji z klientami i pracownikami. Nikt się z nią nie rodzi – to umiejętność nabyta, dlatego warto nad nią pracować i ją w sobie rozwijać.

Asertywność to zdolność wyrażania swoich opinii, odczuć i potrzeb otwarcie, ale z szacunkiem do innych osób, utrzymując równowagę między swoimi a ich potrzebami. To niezwykle istotny element skutecznej komunikacji interpersonalnej, który pomaga w budowaniu zdrowych relacji oraz unikaniu konfliktów. Obejmuje umiejętność wyrażania i przyjmowania opinii, odmawiania, wyrażania pochwał i krytyki w sposób konstruktywny.

Zobacz również: